پایتخت کشور روسیه

پایتخت این سرزمین پهناور، یکی از بزرگترین کلان شهر های اروپا و مهم ترین شهر روسیه، یعنی مســـــکو که درغرب این کشور و در بخش اروپایی آن واقع شده و این شهر، رودخانه های بسیاری را در خود جای داده که از مهمترین آنها می توان رودخانه مسکو را نام برد و این شهر دیدنی، مرکز مذهبی و سیاسی، مالی و اقتصادی، آموزشی و تاریخی و همچنین مرکز حمل و نقل فدراسیون روسیه می باشد و مهم است بدانید که زبان : زبان رسمی مردم کشور سردسیر روسیه، روســـــی می باشد و لازم بذکر است که زبان های دیگری نیز در جمهوری ها و مناطق خودگردان روسیه بکار برده می شود و در ادامه مساحت کشور روسیه با مساحت حدود ۱۷٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مربع، پهناورترین کشور دنیا لقب گرفته است.

آب و هوا روسیه

آب و هوای این کشور سرد و پر برف و باران است، اما همان طور که می دانید آب و هوای روسیه بسیار متغیر بوده و بین ۳۷ درجه سانتی گراد و منفی ۳۰ درجه سانتی گراد متغییر است و نیز مطلوب ترین دمای روسیه را می توانید در امتداد ساحل دریای بالتیک تجربه کرده درست جایی که اهالی مسکو برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود راهی ان می شوند  و همچنین سوچی به خاطر داشتن آب و هوای گرمسیری به عنوان یک تفریحگاه ساحلی  لقب ” فلوریدای روسیه ” را به خود اختصاص داده که سعی کنید حتما به آن بروید.

واحد پولی روسیه

روبل روسیه، واحد پولی این سرزمین است. مرزهای این کشور : روسیه با اقیانوس های آرام شمالی و منجمد شمالی و دریاهای خزر، سیاه، بالتیک، ژاپن، مرز آبی و با ۱۲ کشور اروپایی و آسیایی مرزهای زمینی ( خاکی ) دارد.

دیدنی های مسکو که باید حتما آن را تجربه کرد

میدان سُرخ ( کلیسای واسیلی ). این میدان که مقبره لنین را در خود جای داده ،با آجر فرش قرمزش وبا برج های رنگارنگ و مناره های دل انگیزش، جنب کاخ معروف کرملین واقع گردیده ،یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر مسکو می باشد. کاخ کرملین. این کاخ در کرانه شمالی رود مسکو واقع شده، نمادی ازمعماری این کشور و مرکز تصمیم گیری های سیاسی روسیه می باشد.

گوم مرکز خرید اجناس مارک دار، واقع در میدان سرخ با حدود ۱۰۰۰ مغازه می باشد. مقبره لنین، موزه تاریخ، مجسمه مارشال ژُکوف ( فاتح برلین ) میدان سوارکاری ( مانژ )، اسطبل اسبهای سلطنتی، مجلس دوما، تمام این این جاذبه ها در مرکز شهر مسکو واقع شده اند.  هفت خواهران ( ساختمان های استالینی )، بلندای تپه گنجشکها مشرف به مسکو. صومعه نوُدوویچ و جنب آن مقبره مشاهیر روسیه نیز از دیگر جاذبه های این شهر هستند. متروهای قدیمی مسکو، که عمر بعضی از ایستگاه های آن به ۸۰ سال می رسد. به کاخ های زیرزمینی نیز شهرت دارند.